Jak wybrać gripy do kierownicy roweru?

Kupując swój wymarzony rower, pamiętajmy, że znaczenie mają nie tylko takie parametry jak wielkość kół, ilość przerzutek, czy rodzaj kierownicy, ale także tzw. gripy. Pod tą nazwą kryją się chwyty do roweru. Aby uprzyjemnić sobie jazdę, powinniśmy zwrócić uwagę na ich kształt i tworzywo, z jakiego zostały wykonane. Które z chwytów będą najwłaściwszym wyborem?

Sprawdź zanim zakupisz rower

Rowerowe chwyty są kwestią indywidualną. Przed zakupem jednośladowego pojazdu rozważmy zatem dostępne na rynku opcje i odpowiedzmy sobie na podstawowe pytanie: „Jakiego rodzaju jazdę preferujemy?” Czy będziemy na rowerze poruszać się wyłącznie po mieście, a może planujemy dłuższą wyprawę w wymagających warunkach atmosferycznych? To pomoże nam ustalić, jakiego typu gripy sprawdzą się w naszej sytuacji najlepiej. Oczywiście do każdego modelu roweru możemy dokupić też osobny komplet chwytów.

Długość chwytów

Gripy rowerowe nie mogą być zbyt długie. Podczas jazdy utrudni nam to dosięgnięcie rączki hamulcowej lub zmianę biegów. Co więcej, wydłużone, niedopasowane chwyty wymuszą na nas węższe złapanie kierownicy, co z pewnością zmniejszy poczucie stabilności w trakcie pedałowania (a tym samym bezpieczeństwa np. na nierównym terenie).

Ergonomiczne chwyty z rogami

Ten wariant polecany jest przez większość zapalonych rowerzystów (zarówno profesjonalistów, jak i amatorów). Chwyty z rogami dają nam więcej możliwości: dużą przestrzeń oparcia dla rąk, brak poślizgu i ergonomiczny kształt, który dopasowuje się do naszych dłoni, zapobiegając nieprzyjemnym skurczom i dolegliwościom bólowym podczas jazdy. Szeroką ofertę chwytów można znaleźć na erowery.pl.

chwyty do roweru

Wybierając rower, miejmy na uwadze rodzaj chwytów. Wydawałoby się, że jest to niuans, którym nie warto się przejmować. Okazuje się jednak, że gripy są niezwykle istotnym elementem składowym każdego roweru.